Innehåll
Introduktion: Framtiden för digital journalistik
Text 1, Text 2, Text 3, Text 4, Text 5, Text 6, Text 7
1. Demokratin och affären
Vilda västern, Service till publikerna, Filterbubblor och ekokammare, Bråket om mediemakten, Underhållningsparadoxen, Klickmatematik del 1, Den långsamma kraschen
2. Lögn, förbannad lögn och analytics
En tsunami av bottar, Förbannade funnlar, Klickmatematik del 2, Facebook Zero, Text 5, Virala loopar, Besök nummer fem
3. Digital nyhetsvärdering
Klassisk nyhetsvärdering, Den sociala medielogiken, Kronologi vs beteende, Mobiltelefoner och Britney Spears, Text 5, Text 6, Text 7
4. Publiken och algoritmerna
Newsdaddy, Räckvidd vs konverteringsgrad, Engagemangspyramiden, Ytsurfare och djupdykare, Länkning och spellistor, Det sociala molnet, Baklängesprincipen
5. Väggar och värdeskapande
Digital affischering, Principer för digital magnetism, Asdf, Korsord, recept och morgonens PDF, En annan sorts premium, 50 premiumalternativ, Demokratilösningen (nyheter fûr alle)
6. Fenix ur askan
AI-hotet, Text 2, Text 3, Text 4, Text 5, Text 6, Text 7
Epilog
Text 1, Text 2
90,000 ord, 61 texter, 1,475 ord per text.